Az önkormányzat által létrehozott Hegyvidéki Rendészet a rendőrséggel és a polgárőrökkel közösen évek óta gondoskodik arról, hogy biztonságos körülmények között végezhessék a kerületiek az éves lomtalanítást. Az idén is folyamatosan járőröztek, még éjszaka is járták az utakat a rendészek.
Május 15-én nyílik meg az a pályázat, amivel a Királyhágó téri új társasház mélygarázsában lehet parkolóhelyeket bérelni. Túljelentkezés esetén az önkormányzat sorsolással dönt.
Számos XII. kerületi játszótér szépült meg, és vált komfortosabbá, biztonságosabbá az utóbbi években az önkormányzatnak köszönhetően, elég csak a nagy népszerűségnek örvendő Margarétára, vagy a Kútvölgyi útira gondolni. A fejlesztések nem értek véget, hamarosan továbbiak újulnak meg, sőt, eddig kihasználatlan zöld területeket is birtokba vehetnek a gyerekek. A beruházások részeként több játszótéren fitneszeszközök is helyet kapnak.
A 80-as évek óta közel harmadával csökkent a Hegyvidék lakosságszáma, a családosok tömegével költöznek ki a főváros környéki településekre. Mindeközben viszont az agglomerációból egyre többen ingáznak autóval Budapestre, az állandó dugók negatív következményeit pedig a városban élők is kénytelenek elszenvedni. Erről a problémakörről, valamint a lehetséges megoldásokról esett szó a Hegyvidéki Urbanisztikai Beszélgetések című rendezvénysorozat idei első programján Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere, Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere, Bói Loránd közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkár, Baranyai Zsolt, a Hétfa Kutatóintézet városfejlesztési igazgatója és Kocsis János Balázs városszociológus, a Magyar Urbanisztikai Társaság alelnöke részvételével.
Budapest lakossága jelentősen csökkent, míg a szomszédos településeké rohamosan nőtt az elmúlt évtizedben, és ezt leginkább az agglomerációval határos kerületek érzik meg, köztük a Hegyvidék is. Mi az oka a tömeges kiköltözéseknek, milyen összefüggésben van ez a kerület lakásállományának minőségével, mennyiségével, van-e lakhatási válság, és mindez milyen hatással van a mindennapjainkra, például a közlekedésre? Ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat Pokorni Zoltán polgármesterrel és Kocsis János városszociológussal, a Magyar Urbanisztikai Társaság alelnökével.