Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Egy_helyre_koltoznek_az_onkormanyzat_irodai

Egy helyre költöznek az önkormányzat irodái

Januártól már a polgármesteri hivatal Böszörményi úti épületében találjuk meg azokat az önkormányzati irodákat, amelyek eddig külső helyszínen működtek. A hivatalon belül szintén lesz helycsere annak érdekében, hogy a nagyobb ügyfélforgalmat bonyolító irodák a könnyebben megközelíthető földszinti helyiségekbe kerüljenek.

Néhány államigazgatási feladat az önkormányzattól 2013 januárjában átkerül a fővárosi kormányhivatal kerületi kirendeltségéhez, ezzel összefüggésben bizonyos ügyeket máshol kell majd intézni. Több ízben is beszámoltunk már arról, hogy január 1-jével kormányhivatali irányítás alá kerül az okmányiroda, amely december 10-e óta új helyszínen, a Széll Kálmán téren, a Krisztina körút 2–4. alatt működik.
Szintén állami feladat lesz egyes szociális ügyek intézése (ilyen az ápolási díj, az alanyi és normatív közgyógyellátás, illetve az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megállapítása), amelyek kapcsán a Kiss János altábornagy utca 43–45. alatti irodát kereshetjük fel januártól. A kormányhivatal kerületi hivatalának hatáskörébe tartoznak majd a gyámügyek is, ezek miatt azonban jövőre sem kell máshová menni, a gyámügyi szakemberek a továbbiakban is a Böszörményi út 40. alatt érhetők el.
„Az egyes államigazgatási feladatok átadása miatt több helyiség is felszabadul a polgármesteri hivatalban, így azokat az irodákat is be tudjuk költöztetni az épületbe, amelyek eddig helyhiány miatt, kényszerűségből, külső helyszínen működtek” – árulta el lapunknak a kerületi aljegyző. Dr. Szabó Zsófia elmondta, hogy a polgármesteri hivatal Böszörményi út 23–25. alatti épületébe költözik a szabálysértési és kereskedelmi iroda a Hertelendy utcából (az iskolák irányítását átvevő Klebelsberg Intézményfenntartó Központ tankerületi központja kerül a helyére), valamint a városüzemeltetési iroda a Kiss János altábornagy utcából (helyén a kormányhivatal kerületi szervezetének törzskara dolgozik majd, illetve az előbbiekben említett szociális ügyekben várják az ügyfeleket).
A polgármesteri hivatal épületén belül több iroda is helyet cserél, amire az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében van szükség: a nagyobb ügyfélforgalmat bonyolító irodákat költöztetik a könnyen megközelíthető földszinti helyiségekbe. Ez alapján már december 18-tól az okmányiroda korábbi helyiségeiben fogadja ügyfeleit az építésigazgatási iroda, valamint január 2-tól a földszinten kap helyet a Hertelendy utcából beköltöző szabálysértési és kereskedelmi iroda.
Január 2-tól az első emeleten működik a fenntartási iroda, míg a másodikon az általános igazgatási iroda, ahol az anyakönyvi ügyeket lehet intézni. Marad a második emeleten az adóigazgatási iroda, míg a harmadik szintet a városrendezési és főépítészi, a vagyongazdálkodási, a városgazdálkodási, valamint a Kiss János altábornagy utcából bekerülő városüzemeltetési iroda foglalja el. A negyedik, legfelső emeletet a pénzügyi és költségvetési iroda, valamint a fenntartási iroda képviselői csoportja veszi birtokba.
„Az irodák költöztetését igyekszünk úgy megoldani, hogy az ügyfeleket emiatt ne érje kellemetlenség. A költözködést természetesen ügyfélfogadási időn kívül bonyolítjuk le” – hangsúlyozta Szabó Zsófia.
A két ünnep, karácsony és újév között a polgármesteri hivatal legtöbb irodája zárva tart. Kivétel ez alól az ügyfélszolgálat és az anyakönyvi csoport, ezek ügyeleti jelleggel december 27-én, csütörtökön 8–14 óráig, valamint december 28-án, pénteken 8–12 óráig tartanak nyitva. December 28-án 8 és 12 óra között nyitva lesz az okmányiroda is, amely a Krisztina körút 2–4. alatt várja az ügyfeleket.Egy_helyre_koltoznek_az_onkormanyzat_irodai2

sz.