Konferencia_az_atalakulo_koznevelesrol

Szakmai konferencia az átalakuló köznevelésről

Lapunk már többször beszámolt azokról a változásokról, amelyek a januárban életbe lépett köznevelési törvény révén az iskolákat érintették. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) intézményvezetői értekezletén és szakmai konferenciáján novemberben az iskolaigazgatókat és a pedagógusokat tájékoztatták az átalakulás óta eltelt időszak eddigi tapasztalatairól.
A rendezvény elején Fodor Gábor, a KLIK hegyvidéki igazgatója bejelentette, a ceglédi tankerület vezetőjeként dolgozik tovább, arról azonban, hogy ki lesz az utóda, még nem tudott mondani semmit. Az értekezleten előbb Bak Ferenc, korábban a hegyvidéki oktatási iroda, jelenleg a XVIII. kerületi humánszolgáltatási iroda vezetője foglalta össze a jogszabályi változásokat, majd Fodor Gábor összegezte a tankerület létrejötte óta elért eredményeket.
A jogszabály-értelmezést követően a szakmai konferencián Pokorni Zoltán egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a rövidesen kötelező szociális munka a kerületben – önkéntes alapon – már jelentős hagyománnyal bír, hiszen három hegyvidéki iskola, a Tamási Áron, az Arany János és a Városmajori Gimnázium diákjai évek óta karitatív feladatokat vállalnak.
„A saját gyerekeimen látom, hogy jó dolog az önkéntesség” – mondta a polgármester, hozzátéve, hogy az önkéntes karitatív munka alapvetően pedagógiai esemény, szinte sokk a fiatalnak. Amikor egy tizenhét éves azzal szembesül, hogy nem mindenkinek természetes, ha gondoskodnak róla, és rájön, hogy neki kell gondoskodnia másokról, elesettekről, idősekről, fogyatékosokról, ha az adott esetben nem is éppen kellemes, mindenképpen nevelő ereje van.
„A szépségére büszke fiatal lány az idősotthonban találkozzon a szépség romjaival! Nemcsak a múlandóság megértése miatt, hanem azért is, hogy megtapasztalja, tudnak egymással szót érteni” – folytatta Pokorni Zoltán, aki arról is beszélt, hogy a folyamatos kommunikáció, párbeszéd hasznos lehet az iskolai nevelési gondok megoldásában is.
A konferencia további részében előadások hangoztak el egyebek mellett az iskolai agresszióról, annak hátteréről, a drogellenes stratégiáról, valamint a pedagógusok lelki egészségéről.

ai.